FOTD: Bobbi Brown Amnesia Rose Palette

OK, I finally got some photos taken – of a look using the purples of the Bobbi Brown Amnesia Rose Palette. It was after work, and I was going to get myself cleaned up, then I thought, well, maybe I should slap on more makeup, take some photos, THEN shower. Yup, I always have great ideas. LOL! Anyway, Ultra Violet turned out to be more pink than purple on my eyes, and Iron doesn’t show up much paired with it either. Mulberry is a good contrast colour because it is the most pigmented. So, the bold colours I see on the pans turned out to be soft, sheer-ish wearable colours on the lids, as predicted :-) I’ve read some mixed reviews about this palette, and let’s be real. Just like anything in life, really, some will like it, some will not.

 

products

 

For the base, I used Bobbi Brown cream foundation in Sand (set with a new Bobbi Brown powder foundation that I’ll talk about another day) and for blush, I used Desert Rose pot rouge included in the palette. Desert Rose is a darker mauve against my skin, and while it looks quite pretty as a blush, I cannot use it as a lip colour. I was expecting it to be a dark mauve on my lips too, but somehow, it pulled a chameleon on me and turned lilac. Of all lilacs, it looked like a weird ashy greyish light purple – like something the Corpse Bride will wear. I wiped it off before I spooked myself. LMFAO!! So I changed it to a nude I know I like – Bobbi Brown Sheer Lip Color in Nude Beige.

For the eyes, I used Ultra Violet on my mobile lids and Mulberry on the outer lids. To create a smoky haze, I smudged my lower lash lines liberally using Iron. I then lined my eyes with Bobbi Brown Gel Liner in Gunmetal Shimmer Ink before finishing off with a few coats of Bobbi Brown Smoky Eye mascara. So, here’s the final look! Hair pinned up because the oil glands in my scalp were working overtime and I had a greasy crown. Hence, the cropped photos so you can’t see my flat hair. Ah, the joys of still photos :-)

 

look1 look2 look3

 

Ah oops, I let the last photo rip. Oh well. I hope you enjoyed this look anyway. Happy weekend, peeps!

 

xoxo Lily

 

 

You might like these too:

  • TracyBeautyReflections

    I love it! You look gorgeous! It’s not as sheer as I thought actually! HMMMMM. Now I think I want this. But I don’t need it. Right? :P

    • Lily

      Hey Tracy, I had to layer this to show up in photos – still kinda sheer, but not so sheer that they don’t show up at all :-) And at this moment, we don’t really NEED anything at all, Tracy… just WANT. LOL!

  • 38noodles

    Oh thats hawt! I drools at your face! It’s limited availability here so its a pain for me to go all the way to a not so convenient BB counter.. Grrr

    • Lily

      Aaw, thanks noodles :-) There isn’t a BB counter where I live either, so it does help save money!

  • Icaria

    Oh nooo I love it! These colors look so good on you but I still don’t want the palette. I want them as singles! *taps foot* :D

    • Lily

      Lol maybe you can find similar single shades?

  • http://mostlysunnyblog.com/ Sunny @Mostly Sunny

    OOOO Lily, you did such a great job! Love the look! The lipstick is perfect! Nude but healthy-looking!

    • Lily

      Thanks Sunny. It’s definitely better than the lilac that made me look like the corpse bride. Lol

  • http://buyingcrueltyfree.com/ Catherine

    OK I’m not a huge pink and purple shadow person but WOW this is just so fitting on you. You look so happy and beautiful :)

    • Lily

      Thanks Catherine! I’m not huge on pink myself but this one isn’t too bad at all :-)

  • http://eyeheartit.blogspot.com Larie

    I love the pink and purple on you! It’s bright and cheerful! :D

    • Lily

      Thanks Larie bear!

  • http://beautyreductionista.blogspot.ca/ Liz

    LOL! When I first saw these pictures, I was like, ‘Where’s Lily going to, all dolled up???’ THE SHOWER! I do that sometimes too – just pile on all the things before wiping them off. Anyway, I love the purples on the eyes. Doesn’t look too pink to me. :)

    • Lily

      LOL, yeah, I just wanted to test a look before shooting, but it turned out well, so what the heck, I took the photos anyway. Or rather, I told hubs to help me shoot since I needed to use his camera and flash. My camera doesn’t do very well without sunlight >_<

  • http://www.glambunctious.com/ Kristen / Glambunctious

    You look really pretty and springy and happy! A perfect look for day, night, dinners, brunches, or pre-shower playing, lol! :D That’s my favorite time to play, too. If it turns out crazy, you can just go hop in the tub and scrub-a-dub.

    • Lily

      Exactly! If it turned out wrong, I’d just wash it all off and try again another day. LOL :-)

  • http://makeupmorsels.wordpress.com Makeup Morsels

    hahahaha this wins fanciest pre-shower look I’ve ever seen, hands-down ;) Love the combination of pink+purple, I wouldn’t think it would end up so wearable, but you make it look goooood.

    • Lily

      LOL Thanks. They go quite well together, actually… but every time I think pink and purple, I see Barbie >_<